Razvoj

Posao vrtićkog psihologa

1.PREVENCIJA

  • Psiholog prati prilagodbu djeteta u vrtiću
  • Prati zadovoljavanje potreba djeteta
  • Utvrđuje opći razvojni status sve djece
  • Identificira djecu s posebnim potrebama
  • Sudjeluje u organizaciji i provođenju stručnog usavršavanja odgojitelja
  • Pruža kvalitetnu podršku roditeljstvu kroz individualne i grupne savjetodavne razgovore i radionice


2. RANA INTERVENCIJA (PODUZIMANJE MJERA)

  • Izrađuje individualne planove za rad s djecom s posebnim potrebama
  • Vodi savjetodavne razgovore i konzultacije s odgojiteljima i roditeljima o djeci
  • Predlaže stručnom timu vrtića upućivanje djeteta u nadležnu ustanovu na specijalistički pregled dijagnostiku i tretman


3. PSIHOLOŠKO SAVJETOVALIŠTE

To je mjesto gdje se može reći što predstavlja problem, mjesto je gdje roditelji mogu, u suradnji s psihologom, potražiti odgovore, pouzdajući se u svoju intuiciju i osjećaje.

Savjetovanje omogućuje mehanizme podrške roditelju, svijesnost o svojoj situaciji i vjeru u pozitivan ishod situacije.

 

Posao pedagoga

Zadaće vrtićkog pedagoga odnosu na dijete:

  • Sudjeluje u provedbi aktivnosti upisa u vrtić i formiranja odgojno obrazovnih skupina
  • Promišlja i kreira kvalitetne uvjete za odgoj i obrazovanje sve djece u ustanovi
  • Predlaže oblike i načine obogaćivanja procesa u cilju podizanja kvalitete djetetova boravka u vrtiću
  • Sudjeluje u otkrivanju, praćenju i procjenjivanju aktualnih, razvojnih i inih potreba djeteta
  • Doprinosi oživotvorenju prava djeteta u vrtiću i štiti najbolji mogući interes djeteta u njegovu okruženju
  • Predlaže i inicira promjene koje će doprinijeti djetetovoj dobrobiti


Zadaće vrtićkog pedagoga u odnosu na odgojitelje:

  • Pomaže odgojiteljima u stručnom usavršavanju i jačanju stručnih kompetencija
  • Organizira raznovrsne oblike stručnog usavršavanja odgojitelja u ustanovi
  • Podrška je odgojitelju u istraživanju i unapređivanju vlastite odgojne obrazovne prakse
  • Predlaže i inicira zajedno s odgojiteljima uvođenje novih metoda i utvrđivanja strategija u odgojno obrazovnom radu


Zadaće vrtićkog pedagoga u odnosu na roditelje i društvenu zajednicu:

  • Upoznaje i informira društvene čimbenike sa obilježjima odgojno obrazovnog rada, prezentira postignuća u radu ustanove
  • Predlaže i inicira te sudjeluje u provedbi raznovrsnih oblika suradnje i komunikacije s roditeljima na razini ustanove
  • Pruža stručnu podršku obitelji, osobito u pitanjima odgoja, poželjnih postupaka i odnosa roditelj-dijete
  • Informira i upućuje roditelje o odabiru najpogodnijeg programa za dijete
  • Predlaže i potiče aktivno i stručno osmišljeno sudjelovanje roditelja u odgojno obrazovnom procesu


Pedagog kao dio tima:

  • Prati i unapređuje sa sustručnjacima odgojno obrazovni proces u cjelini ili njegove pojedine dijelove
  • Sudjeluje u zajedničkim, timskim projektima od interesa za ustanovu
  • Provodi akcijska pedagoška istraživanja s ciljem istraživanja i unapređivanja pedagoške prakse
  • Doprinosi izgrađivanju kurikuluma vrtića i utvrđivanju kriterija kvalitete
  • Zalaže se za uvažavanje i poštivanje ljudskih prava i demokratske odnose

 

Dokumenti za preuzimanje

 


Ispiši stranicu